Před 35 lety: První číslo RR a proslov milicionáře

23.2.2020

Vážení a milí,

před 35 lety vyšlo první číslo Revolver Revue (Jednou nohou). Při této příležitosti Vám posíláme odkaz na projev, který vysílala TV v stejný čas, v němž probíhaly závěrečné práce na samizdatové revui. Bylo to v neděli 24. února 1985: https://www.youtube.com/watch?v=6eR72Indqeo 

Držme si palce.

Vaše redakce Revolver Revue

 

Před 35 lety: První číslo RR a proslov milicionáře

Předplatné s bonusem již jen pár dní + jarní číslo!

17.2.2020

Vážení a milí čtenáři, autoři a příznivci Revolver Revue!

Dovolujeme si Vás upozornit, že ještě do konce února máte možnost sobě nebo prostřednictvím dárkového certifikátu svým blízkým předplatit RR nejen s obvyklými výhodami, ale také s bonusem v podobě vybraných knižních titulů z Edice RR zdarma dle Vašeho výběru. Podrobnosti vizte zde. Pokud si RR předplatíte, kromě jiného tím nejsnadnější cestou napomůžete tomuto časopisu k další existenci, která není samozřejmá. A také se budete moci už teď těšit na to, že jen za pár týdnů obdržíte první, jarní číslo jubilejního 35. ročníku. Co bude obsahovat, můžete vyčíst z jeho editorialu:

Interview s Paulem Wilsonem, v RR č. 118/2020 skryté, má rozměr knižního rozhovoru. S překladatelem, publicistou, editorem, vydavatelem a někdejším členem členem skupiny The Plastic People of the Universe hovořil Adam Drda a Terezie Pokorná o jeho dětství v Kanadě, dospívání v době studené války, studiích na universitě v Torontu, kde k jeho profesorům patřil například Northrop Frye, a později v Anglii, o pobytu v Africe, Georgi Orwellovi i dalších osobnostech, jejichž práce a působení pro něj byly podstatné, i o jeho názorech nejen na totalitní systémy. Rozhovor je kromě jiného poutavým svědectvím o jedinečné životní cestě svobodného západního intelektuála, vnímavě otevřeného podstatným, i když mnohdy nenápadným možnostem a výzvám, druhou polovinou 20. a prvními dekádami 21. století a má titul Je vždycky pohodlnější propadnout iluzím než pátrat po pravdě. Podstatné zkušenosti Paul Wilson získal i v „normalizačním“ Československu a také o nich a vůbec vztahu k této zemi v rozhovoru hovoří. Tématem „normalizace“ se zabývá i Petr Fidelius v eseji Byla normalizace normální?. Konstatuje, že „takzvaná konsolidace [po okupaci v roce 1968] byla de facto úspěšnou restaurací režimu nastoleného v únoru 1948. Straničtí vůdcové si mohli blahopřát: konečně zase zavládl normální stav věcí. A svůj zájem soustřeďuje především k sémantice pojmu „normalizace“.

Výběr svých nových básní časopisu poskytl Robert Krumphanzl, Borjana Dodova v RR č. 118 publikuje ukázku z povídkového cyklu, Marcel Sauer z rozsáhlejší prózy. David Vichnar vybral tentokrát z pražské anglofonní scény text, jehož autorkou je Holly Tavel a v němž se píše i o tom, „jak za nestálého večera, když je z moře temná nepoznatelná krajina, vysedává sběrač na kýmsi opuštěném plážovém ručníku a když si dá poslední lok, žilami se mu rozproudí teplo. A jak mu, když hledí na vzdouvání tmavého moře, připadá, že vodním povrchem nakrátko proniká zvláštní kulovitá záře, která stejně rychle zas mizí a moře se samo do sebe uzavře jako kůže, jež se sama hojí“. Rozsáhlý blok je věnován povídkám současné ruské spisovatelky Ljudmily Petruševské, k jejímž základním tématům patří, jak konstatuje Hana Kosáková, „porušená komunikace“. Edith Whartonová získala roku 1921 jako první žena v historii Pulitzerovu cenu za román Věk nevinnosti a Hana Ulmanová pro RR přeložila její povídku Římská horečka, jíž tato americká spisovatelka navázala na slavnou novelu svého přítele Henryho Jamese Daisy Millerová.

Petra Dočekalová přebírá štafetu po Petru Babákovi a v sérii příspěvků pro RR se hodlá věnovat podnětům ze své bezprostřední praxe: letteringu, písmomalířství, kaligrafie a typografických úkolů. První část věnuje „esu americké písmomalířské scény“, Johnu Downerovi. Černobílé snění je název fotografického cyklu – s jeho autorkou Max Moldau hovořil Ondřej Přibyl. Výběr objektů Pavla Hoška provází rozhovor, který s ním vedla Iva Mladičová. V rubrice Ateliéry je představeno pracoviště Jiřího Bašty, jehož dílo bylo čtenářům RR v obsáhlém bloku přiblíženo v minulém čísle. Do rubriky Sedm přispěl Jan Petránek: Sedm? Sedm je i dnů. Třeba strávených v Káthmandú, ještě nedávno tajemném městě K. Sedm může být i návštěv krámků s předměty místní kultury a pokaždé lze zažít dobrodružství.“

I jarní číslo uzavře kritický Couleur s reflexemi aktuálního kulturního a společenského dění.

Budeme věřit, že RR zachováte přízeň, a zdravíme Vás za celou redakci

Terezie Pokorná a Tomáš Hromek

Předplatné s bonusem již jen pár dní + jarní číslo!

2020 s Revolver Revue

30.1.2020

RR letos završuje 35 let existence a připravuje

  • další čtyři obsáhlá čísla časopisu, ve kterých vyjde např. životní interview s legendárním Paulem Wilsonem, typografka Petra Dočekalová bude v RR rubrice představovat výseky ze svého aktuálního profesního života, Karel Palek zveřejní esej o pojmu „normalizace“, budou publikovány vzpomínky Olgy Stankovičové nebo blok věnovaný malíři Otakaru Slavíkovi s rozhovorem s Duňou Slavíkovou či výbor z povídek L. S. Petruševské a mnohé další
  • pokračování projektu Jedna věta, kterou v loňském roce psal například básník Adin Ljuca nebo výtvarník Chrudoš Valoušek
  • nové svazky Edice Revolver Revue, které přinesou rozšířené vydání knihy Miloslava Topinky o Arthuru Rimbaudovi, výbor z publicistiky Petra Hrušky nebo sborník věnovaný osobnosti a dílu Andreje Stankoviče
  • na internetovém Bubínku Revolveru stále čerstvé příspěvky Adama Drdy, Marka Vajchra, Terezie Pokorné, Roberta Krumphanzla, Michaela Špirita a dalších k aktuálnímu dění nebo třeba již tradiční RR anketu Událost sezóny
  • další oblíbené Večery RR nadále představující nové autory, díla, překlady
  • RR noviny
  • a také opět podzimní konferenci, jejímž tématem bude práce ve ztížených podmínkách.

Chcete-li RR v napořád nesnadných časech podpořit, můžete tak učinit třeba tím, že si časopis předplatíte – ještě do konce února s knižním bonusem! –, nebo předplatné prostřednictvím dárkového certifikátu věnujete, či si doplníte knihovny o svazky Edice RR, zakoupíte jiný kousek z naší produkce, anebo přispějete libovolnou částkou na další existenci tohoto kulturně společenského podniku s dlouhou tradicí.

2020 s Revolver Revue

Uvedení knihy Viktora Karlíka Literatura

27.1.2020

Zveme na uvedení nové knihy Viktora Karlíka Literatura. Promluví Jiří Brabec, Michael ŠpiritMarek Vajchr. Knihkupectví Ostrov (Ostrovní 17, Praha 1), čtvrtek 13. února od 18.00. Těšíme se na Vás!

 

Uvedení knihy Viktora Karlíka Literatura

Nová kniha / Viktor Karlík: Literatura / Literature

13.1.2020

Dovolujeme si Vás upozornit na novou knihu z Edice RR i na ukázku z ní:

Viktor Karlík – Literatura / Literature

Plastiky a objekty Viktora Karlíka z let 2012–2019. S texty Petra Jindry, Michaela ŠpiritaMarka Vajchra. Fotografie Ondřej Přibyl. Grafický design Josefina Karlíková. Překlad Jean-Gaspard Páleníček.
[Sculptures and objects by Viktor Karlík from the years 2012–2019. With texts by Petr Jindra, Michael Špirit and Marek Vajchr. Photographs by Ondřej Přibyl. Graphic design by Josefina Karlíková. Translations by Jean-Gaspard Páleníček.]

Hanč – Beckett – McLuhan – Kolář – Plíšková – Krchovský – Le Grand Jeu – Knižní gril [Book Grill] – Kolmačka – Baudelaire – Kubišta – Matoušek – Kritické časy (Pohřbívaným zaživa) [Critical Times (To the Buried Alive)] – Bondy – Walser – Zábrana – Céline – Boudník – Sorokin – Stankovič – Topinka – Conrad – Hruška – Knižní klec [Book Cage] – Jirous – Kabeš – Dostojevskij [Dostoevsky] – Pánek – Duchamp – Frynta – Gombrowicz – Vodseďálek – Grögerová – Nietzsche – Hauková – Orwell – Knižní krematorium [Book Crematorium] – Poe – Hejda – Zelenka – Rimbaud – Hiršal – Klíma – Musil – Sekal – Topol – DADA – Hrabal – Zajíček – Kafka – Hlasy z podzemí [Voices from the Underground] – a další [and others]

Kniha LITERATURA neobsahuje mé texty. Obsahuje určité mé výtvarné práce související s literaturou jako součástí kultury a inspirované osobnostmi a díly různých jiných autorů.
[The book LITERATURE doesn’t contain my own texts. It contains certain art works of mine linked to literature as a part of culture, or inspired by the personality and work of various authors.]
Viktor Karlík

V LITERATUŘE je ovšem citát v početní menšině a Karlíkovo zaujetí slovesným uměleckým dílem se projevuje mnoha dalšími směry. Mohli bychom je provizorně strukturovat od modelace „prostorových“ monogramů, v jejichž iniciálách je zřejmě ztajen autorův osobní vztah k dílu daného spisovatele (…), až po zkratku, jež v jedné plastice úhrnně a kriticky vyslovuje dějící se smysl literárního díla.
[However, in LITERATURE, quotations are in minority and Karlík’s interest for literary works of art manifests itself in many different ways. We could provisionally classify them going from the modelling of “spatial” monograms whose initials seem to conceal the artist’s personal relationship to the given writer’s work (...) to shortenings summarizing and critically expressing the occurring meaning of the literary work.]
Michael Špirit

Zjednodušeně a obrazně vyjádřeno, kdybychom za osu vývoje avantgardního umění považovali Duchampa, pak LITERATURA Viktora Karlíka využívá Duchampův instrumentář nikoli progresivně, směrem k ad hoc konceptualizaci umělecké výpovědi sledující své vlastní gesto, jíž se vehementně chopily následující generace, nýbrž regresivně, zpět od tohoto Duchampova „katastrofického potomstva“ k Duchampově obsahově-poetickým východiskům – k Mallarméovi.
[In a simplified and figurative way, if we consider Duchamp as the axis of avantgarde art’s evolution, Viktor Karlík’s LITERATURE is using Duchamp’s set of tools not in a progressive way, towards an ad hoc conceptualisation of the artistic expression following its own gesture – which has been the path vehemently taken by generations that followed –, but regressively, back from Duchamp’scatastrophic progeniture” to Duchamp’s content-poetic starting points – to Mallarmé.]
Petr Jindra

Díky LITERATUŘE Viktora Karlíka si můžeme s plnou naléhavostí uvědomit, že literatura ani zdaleka není odepsaná a dávno ještě neřekla poslední slovo.
[Thanks to Viktor Karlík’s LITERATURE, we can realise that literature isn’t written off yet and hasn’t said its last word at all.]
Marek Vajchr

Nová kniha / Viktor Karlík: Literatura / Literature
Nová kniha / Viktor Karlík: Literatura / Literature
Nová kniha / Viktor Karlík: Literatura / Literature
Nová kniha / Viktor Karlík: Literatura / Literature
Nová kniha / Viktor Karlík: Literatura / Literature
Nová kniha / Viktor Karlík: Literatura / Literature
Nová kniha / Viktor Karlík: Literatura / Literature
Nová kniha / Viktor Karlík: Literatura / Literature
Nová kniha / Viktor Karlík: Literatura / Literature
Nová kniha / Viktor Karlík: Literatura / Literature
Nová kniha / Viktor Karlík: Literatura / Literature
Nová kniha / Viktor Karlík: Literatura / Literature
Nová kniha / Viktor Karlík: Literatura / Literature
Nová kniha / Viktor Karlík: Literatura / Literature
Nová kniha / Viktor Karlík: Literatura / Literature

Předvánoční prodej v RR / výhodný nákup + akce zdarma

9.12.2019

Také letos zveme na tradiční předvánoční prodejní týden v Revolveru! Přijďte si pro dárky pro své blízké i pro Vás do pohostinných prostor v Hálkově 2, Praha 2!

Od pondělí 16. 12. do pátku 20. 12. můžete v redakci RR denně od 9 do 18 hodin v klidu vybírat a nakupovat za mimořádně výhodné ceny a s bonusy:

* tituly z Edice RR včetně letošních novinek (Martin Ryšavý: Zlaté vidění, Marlen Haushofer: Zeď, Marek Vajchr: Neviditelný rytíř aneb Rozbřesk imaginace, Jan Solpera:
Klasifikace typografických písem latinkových / Classification of Typefaces of Latin Origin

* letošní i starší čísla Revolver Revue 

* předplatné na rok 2020 se speciálním bonusem a s možností dárkového certifikátu 

* limitované řady trik (včetně čerstvé s motivem kresby Andreje Stankoviče), tašek, plakátů či placek RR 

+ akce 600 + ZDARMA
Při nákupu publikací za více než 600 Kč si můžete vybrat zdarma z vybrané nabídky titulů (Susanne Fall: Terezín, ráj mezi lágry, Jaroslav Formánek: Cesta, Ruben Gonzales Gallego: Bílé na černém, Lucie Holá: Příznaky, Martin Ryšavý: Lesní chodci, B. K. S.: Kaloty, Jáchym Topol: Děsivý spřežení, Ivo Vodseďálek: Dvě prosy, Dagmar Urbánková: Dům či výtisk z vybraných starších nerozprodaných čísel RR)

Nakupujte a vybírejte vánoční dárky v Revolveru, těšíme se na vás! 

Upozorňujeme, že poslední objednávky k vyřízení přes internetový obchod přijímáme do pátku 16 hodin. Všechny pozdější objednávky budou vyřízeny po svátcích.

 

Předvánoční prodej v RR / výhodný nákup + akce zdarma
Předvánoční prodej v RR / výhodný nákup + akce zdarma

Nová kniha Marka Vajchra / Neviditelný rytíř aneb Rozbřesk imaginace!

25.11.2019

Dovolujeme si oznámit, že v Edici Revolver Revue vyšla nová esejistická kniha Marka Vajchra Neviditelný rytíř aneb Rozbřesk imaginace. Autor se v ní věnuje žánru gotického románu a jeho vztahu k počátkům kinematografie a přitom ukazuje, jak Češi vytěsnili do zapomnění jednoho ze spoluzakladatelů národní kultury Josefa Schiffnera. Německy píšící úředník, žijící v Praze na přelomu 18. a 19. století, vydal četné popularizační spisy o české historii i anonymní prozaická díla. Zpracoval v nich většinu látek, které se téměř o století později objevily v Jiráskových Starých pověstech českých, pro Krameriovu obrozeneckou družinu tajně vytvářel texty, jejichž překlady jsou dodnes pokládány za první původní prózy novočeské literatury, je autorem nejstaršího známého záznamu pohádky O perníkové chaloupce i pozoruhodných verzí pohádek O Popelce a O Krakonošovi i prvního pojednání o dějinách Židů v Čechách či první prózy realisticky líčící osudy romské komunity. K romantické poetice se přihlásil tři dekády před Máchou, jemuž se postavy a motivy jedné Schiffnerovy prózy staly předobrazem pro zápletku Máje.

„Češi, v pohledu mnoha Evropanů dlouho vnímaní jako barbarský národ bez literatury, se nyní díky literární imaginaci a smyslu pro mystifikaci mohli zhlížet v hrdinovi, jehož mesiášský zásah zachránil evropskou kulturu před záhubou.“

Žádejte u dobrých knihkupců, nebo za výhodnou cenu zde či přímo v redakci Revolver Revue, Hálkova 2, Praha 2, po + stř 9–18!

 

Nová kniha Marka Vajchra / Neviditelný rytíř aneb Rozbřesk imaginace!

Pozvání / Večer RR / Ryšavý, Haushofer, zimní RR

13.11.2019

Zveme Vás na předvánoční Večer Revolver Revue, na kterém z nově vydaných románů Marlen Haushofer ZeďMartina Ryšavého Zlaté vidění budou číst Gabriela MíčováIvana Uhlířová za přítomnosti překladatelky Kateřiny Lepic a autora. Uvedena bude též zimní RR.
Neděle 1. prosince od 18 hodin, Klub FAMU (Smetanovo nábř. 2, Praha 1). Vstup volný, těšíme se na Vás!

 

Pozvání / Večer RR / Ryšavý, Haushofer, zimní RR

Zlaté vidění Martina Ryšavého – dlouho očekávaný nový román!

6.11.2019

Martin Ryšavý, autor oceňovaných próz Cesty na Sibiř a Vrač, vydává nový, dlouho očekávaný román. Jeho Zlaté vidění je románem v odeslaných dopisech, jejichž pisatelka je po celý život spjatá s drsným a přízračně působícím severočeským regionem. Ze svých životních zkušeností se v dopisech zpovídá muži, jenž v ní údajně vzbudil důvěru po jediném letmém setkání; kniha však neobsahuje žádnou jeho odpověď. Zlaté vidění tak můžeme číst jako nejednoznačným interpretacím otevřenou zprávu ze života současné hrdinky opakovaně zklamávané při hledání trvalejších jistot, například prostřednictvím alternativního životního stylu. Na místě adresáta se ocitá čtenář, který kromě jiného stojí před otázkou, zda protagonistka trpí fatální nezakotveností pro svou zásadovost a hrdý vzdor vůči autoritám a běžným očekáváním, anebo zda on sám se nakonec nestává obětí její manipulativní hry.

Žádejte u dobrých knihkupců, nebo za výhodnou cenu zde či přímo v redakci Revolver Revue, Hálkova 2, Praha 2, po + stř 9–18!

 

 

Zlaté vidění Martina Ryšavého – dlouho očekávaný nový román!
Zlaté vidění Martina Ryšavého – dlouho očekávaný nový román!

Nová trika / Stankovič!

21.10.2019

U příležitosti celodenní Konference Stankovič a následného Večera RR, které se uskuteční již tento čtvrtek, jsme připravili limitovanou řadu dámskýchpánských trik s kresbou Andreje Stankoviče v bílé a šedé barvě. V prodeji bude na čtvrtečních akcích a v redakci RR či prostřednictvím RR e-shopu. Neváhejte, počet je omezený!
 

Nová trika / Stankovič!

Čerstvé RR noviny / Stankovič!

17.10.2019

Již šesté číslo speciálních RR novin právě vyšlo u příležitosti celodenní Konference Stankovič, která se již příští týden, 24. října od deseti hodin, uskuteční na pražské FAMU. Výtisky jsou jako obvykle zdarma k dispozici v redakci Revolver Revue, Hálkova 2, a na dalších vybraných veřejných místech v Praze.

RR noviny jsou tentokrát věnovány osobnosti a dílu básníka, kritika, redaktora a disidenta Andreje Stankoviče, laureáta Ceny Revolver Revue. Vstupní text Michaela Špirita portrétuje muže, který „se svou tvorbou i způsobem života lišil od většinové umělecké produkce i společenských zvyklostí jako málokterý jiný autor“. Rozsáhlou anketu připravila Lucie Bartoňová – respondenty vyzvala buď k osobní reminiscenci, krátké úvaze či vzpomínce, nebo k pojednání o vybrané Stankovičově básni. Ukázky z dosud nepublikovaných vzpomínek Stankovičovy ženy a souputnice Olgy vybrala Terezie Pokorná.

Ukázky z RR novin zde.

Čerstvé RR noviny / Stankovič!

Pozvání / Večer RR (Stankovič)

14.10.2019

Srdečně zveme na další Večer Revolver Revue, tentokrát věnovaný Andreji Stankovičovi u příležitosti konference o jeho díle. Stankovičovy básně bude číst a komentovat Jaromír Typlt, Lubor Dohnal bude promítat své filmy se Stankovičem spojené. Večerem bude provázet Terezie Pokorná. To vše i další ve čtvrtek 24. října od 19 hodin v Klubu FAMU (Smetanovo nábř. 2, Praha). Vstup volný, těšíme se na Vás!

Pozvání / Večer RR (Stankovič)

Konference Stankovič / program + pozvání

9.10.2019

Otevřeno veřejnosti, srdečně zveme:

Konference Stankovič

„Největší problém dneška / je udržet v kleci ježka.“

24. října, 2019, FAMU, Smetanovo nábř. 2, Praha 1, místnost č. 124 / 1. patro

Robert Krumphanzl – „...stačí jen, abych jako mim / odevzdal duši očim svým“  (Básně Andreje Stankoviče aneb Jak a kudy ke smyslu) –  Michal Kosák – Grafická podoba básní jako textologický problém (případ A. Stankoviče) – Michael Špirit – Fúze (Poznámky ke spojování) – Martin Hybler – Etické a estetické aspekty v Stankovičově kritické tvorbě – Petr Rezek –  Kamarádšoft jako jinakost? – Terezie Pokorná – „Není mou vinou, že se fikce a život setkávají a mísí“ – Marek Vajchr – Stankovičovy kritické licence – Petr Kotyk – Andrej Stankovič v audiovizuálních záznamech uložených v Literárním archivu Památníku národního písemnictví v Praze – Tereza Šnellerová – „Vydavatelský romantismus“ (A. Stankovič o díle Josefa Floriana)  –  Adam Drda – Stankovič v novinách 

+

Vladimír Hendrich – Andrej Stankovič v audiovizuálních dokumentech

+

Večer Revolver Revue, od 19 h v Klubu FAMU

Básně Andreje Stankoviče čte a komentuje Jaromír Typlt –  Lubor Dohnal vzpomíná na Andreje Stankoviče a promítá – diskuse – volná společenská zábava

VÍCE ZDE.

Pořádá Revolver Revue v prostorách FAMU s finanční podporou Ministerstva kultury ČR,  Magistrátu hl. města Prahy a Městské části Praha 1, jež je spolupořadatelem.

 

 

 

Konference Stankovič / program + pozvání
Konference Stankovič / program + pozvání

Proslulý román poprvé česky! Marlen Haushofer – Zeď

16.9.2019

Není už mnoho knih, které jsou v zemi svého vzniku již po několik desetiletí pokládány za kultovní dílo a byly také přeloženy do řady jazyků, ale do češtiny nikoli. Román Zeď rakouské spisovatelky Marlen Haushoferpoprvé vydaný roku 1963, k takovým případům doposud patřil. Je stylizovaný jako deníkové zápisy hlavní hrdinky, kterou osud ze dne na den vystaví doslova nepředstavitelné zkoušce. Ústředním tématem jejích záznamů, v nichž postihuje každodenní události a od nich se odvíjející vzpomínky a úvahy, se paradoxně stává vzdor proti běžnému vnímání ubíhajícího času. Marlen Haushofer ztvárnila neotřelým a v určitém ohledu nedostižným způsobem smysl statečné vytrvalosti tváří v tvář mezní a podle všech běžných měřítek bezvýchodné situaci. Román Zeď přeložila do češtiny Kateřina Lepic. Žádejte u svých knihkupců a za obzvlášť výhodnou cenu v redakci RR.

„Ne, že bych se bála, že by ze mě bylo zvíře, to by nebylo tak hrozné, ale člověk se nikdy nemůže stát zvířetem, zřítí se bez rozpoznání zvířecí existence rovnou do propasti. Nechci, aby se mi to stalo. V poslední době mám velký strach právě z toho, a ten strach mě nutí psát tuto zprávu.“

„Nejsem ošklivá, ale ani přitažlivá, spíš než člověku se podobám stromu, pevnému, hnědému kmínku, který potřebuje veškerou svou sílu k tomu, aby přežil.“

„Občas nemohu odolat a trochu si hraji na prozřetelnost; zachráním zvíře před jistou smrtí nebo zastřelím jelena, protože potřebuji maso. Ale s mým fušováním se les snadno vyrovná. Jedna mladá srna roste, jiné zvíře běží do záhuby. Nejsem ta, která by rušila klid, a není třeba mě brát vážně.“

 

Proslulý román poprvé česky! Marlen Haushofer – Zeď

Večer RR: Podzimní číslo / Jiří Němec + Jedna věta Elišky Vlasákové

9.9.2019

Srdečně zveme na další letošní Večer Revolver Revue, tentokrát věnovaný podzimnímu číslu RR a jeho příloze. Robert Krumphanzl promluví o pramenech k činnosti Jiřího Němce a o důvodech, proč se jí dnes zabývat. Z Jedné věty Elišky Vlasákové bude číst Jan Vlasák. Večerem provede Terezie Pokorná. Úterý 24. září v 19 hodin, Kavárna Liberál (Heřmanova 6, Praha). Těšíme se na Vás!

O tom, co z dávné či bližší minulosti bude zapomenuto, se rozhoduje vždycky v přítomnosti, a svůj podíl na tomto zapomenutí nesou vždy současníci. Zapomínání je ovšemže nevyhnutelné, otázkou však zůstává, co si zapomenutí „zaslouží“. V tomto smyslu pak nikdo ze současníků není pouhým „přenašečem zavazadel“ do budoucnosti či jen „nosičem vody“ zavlažujícím současnost, ale spolutvůrcem – jak minulosti, tak přítomnosti a budoucnosti. (R. Krumphanzl k RR cyklu věnovanému Jiřímu Němcovi)

Padla na mě odpoledne tak velká únava, že jsem si musela vlézt do postele; přičítám to hledění na TV, která z Hradu přenášela celou inauguraci znovuzvoleného prezidenta Zemana, z jeho skličujícího proslovu mi ochablo celé tělo. (E. Vlasáková, Jedna věta, 8. března 2018, čtvrtek)

 

Save the date / Konference Stankovič (poezie – kritika – společnost)

6.9.2019

Celodenní konference věnovaná básnickému a kritickému dílu i společenskému působení Andreje Stankoviče se uskuteční ve čtvrtek 24. října 2019 v prostorách FAMU (Smetanovo nábř. 2, Praha 1) a bude navazovat na předcházející RR sympozia soustředěná k práci a osobnostem I. M. Jirouse, Jana Lopatky, F. X. Šaldy či k tématu „Komunismus-elity-dnešek“. Již nyní jste srdečně zváni, bližší údaje budou následovat. Těšíme se na setkání!
 

Save the date / Konference Stankovič (poezie – kritika – společnost)

Omezený provoz redakce a e-shopu

30.7.2019

Objednávky z e-shopu přijaté po 29. červenci budou z důvodu dovolené vyřizovány až po 16. srpnu. Návštěvy v redakci a vyzvednutí již připravených objednávek budou během této doby možné po telefonické dohodě. Děkujeme za pochopení.

Letní čtení z Revolveru!

1.7.2019

Přijďte si v červenci a srpnu do naší redakce koupit Revolver Revue nebo knihu z Edice RR. Ke každé zakoupené publikaci si můžete vybrat triko či tílko ze speciální nabídky za 50 Kč. Akce platí po letní měsíce do vyprodání zásob. Vždy v pondělí od 9 do 18 hodin v Hálkově 2, Praha 2.

Letní čtení z Revolveru!

Večer RR: Letní číslo + Eliot, Dobyčin, Krejcar a další

20.5.2019

Srdečně zveme na další letošní Večer Revolver Revue, tentokrát věnovaný letnímu číslu RR. Martin PokornýPetr Onufer a Marek Vajchr povedou rozhovor nad esejistikou T. S. EliotaHana Kosáková představí pozoruhodný osud a dílo Leonida DobyčinaVladimír Drápal-Lábus uvede velké interview, které pořídil s Liborem Krejcarem, číst se bude i z Krejcarovy Jedné věty. Večerem provází Terezie Pokorná. Úterý 4. června 20 hodin v Kavárně Liberál (Heřmanova 6, Praha). Těšíme se na Vás!

A to v sobě obnáší, že se nenechává slepě vést tradovanými nálepkami „vysokého“ a „nízkého“, „kultury“ a „zábavy“. (M. Pokorný o T. S. Eliotovi)

Projevoval neochotu přijímat většinové vzorce chování, v realitě sovětského Ruska nacházel množství groteskních rysů, rozporujících oficiální ideologii. Za života vydal pouze dva povídkové soubory a roku 1935 román Město N. Poté, co byl z ruské literatury násilím vyobcován, beze stopy zmizel. (H. Kosáková o L. Dobyčinovi)

Celý den sekám / zahradu po kouskách / chvilku po chvilkách / kousky zahrady / sekám… (L. Krejcar, Jedna věta, 2. 6.)