vyprodáno

KPRR 1/1995

První číslo nového časopisu, které připravuje týž redakční tým jako Revolver Revue, je ihned vyprodáno. Zatímco výpravnější RR dává prostor především literární a výtvarné tvorbě v kontextu vybraných společenských témat, Kritická Příloha se věnuje vyhraněné reflexi aktuálního uměleckého, mediálního i politického dění. Někteří naši kolegové, „když se pak dají do psaní, píší ne o tom, co viděli, ale co přečetli“, konstatuje v prvním svazku Jaromír Zemina, když uvažuje o nedostatku „přímého vztahu“, tedy i znalectví v současné kunsthistorii. Martin Hybler pojednává o „intimních pseudorománech Procházkové a Vaculíka“, Terezie Pokorná o Krejčových inscenacích v Divadle za branou II., Michael Špirit o Jízdě Jana Svěráka. Sergej Machonin dokládá, proč režiséra Petra Lébla považuje za „fenomén lázeňské sezóny“. Miloslav Žilina zkoumá Památník Evy Kantůrkové: „Hned na prvních stránkách knihy cítíme, že autorka sedí před kamerou, stůl je uklizen a ve váze květina.“ Petr Placák kritizuje v článku Národní tisková fronta chování části bývalého disentu, jmenovitě zejména práci současného Respektu a Lidových novin.