vyprodáno

KPRR 10/1998

„Výstavu bylo samozřejmě možné číst na několik způsobů. Jeden z nich, pro Prahu asi důležitý, protože ne dost vyzkoušený, se týkal sexuálních zrovnoprávnění a tabu. Pro prvňáčky to bylo dojemné, v internacionálních sítích zato ani trochu nové,“ poznamenává v recenzi věnované několika pražským výtvarným aktualitám o výstavě Anděl, anděl Ludmila Vachtová. Za „nevinného megalomana“ označuje Martin Hybler autora Magorova zápisníku, zatímco Zuzana Dětáková recenzuje po sbírce Boženy Správcové poezii Svatavy Antošové. Jan Šulc publikuje Poznámky redaktora, Andrej Stankovič oceňuje Vojnárův film Cesta pustým lesem. „Ivanov Petra Lébla budí dojem, jako by si režisér na rozdíl od kritiků jeho jevištního díla o tom, jaký ve skutečnosti titulní hrdina hry je, záměrně nechtěl nic myslet, jako by se snažil neutvořit si na něj názor,“ píše Terezie Pokorná v článku o inscenaci Divadla Na zábradlí. Po účelu a smyslu filosofického vzdělávání se ptá Aviezer Tucker, Zdeněk Vašíček pojednává mj. o knihách René Welleka, Rolanda Barthese a Clauda Lévi-Strausse.