vyprodáno

KPRR 14/1999

Výstavu Skupiny 42 v pražské Městské knihovně recenzují Petr PlacákZbyněk Hejda, autor postřehu o tom, že „městskou periferii, ohrady, zanedbané dvory objevil současně se Skupinou i Jaroslav Foglar a Jan Fischer“, autoři Rychlých šípů. Výstavu Ladislava Zívra, kterou připravil Jaromír Zemina, vysoce hodnotí Marcel Fišer. Tomáš Glanc píše o obnově památníku v pražské Pinkasově synagoze a zahajuje svůj pravidelný glosář Ruská kronika. Jiří Gruntorád analyzuje publikaci Edice českého samizdatu a zjišťuje, že její autorka Jitka Hanáková se „kromě jiných prohřešků dopouští i hříchu nejtěžšího – totiž ‚vyrábí‘ knihy, které nikdy nevyšly“, a nadto „kromě vlastních chyb reprodukuje i chyby jiných“. Česká premiéra Bernhardova Divadelníka je tématem statí Ondřeje HučínaVladimíra Mikulky. Evu Stehlíkovou zaujala práce divadelního souboru CD 94. Pochybnosti nad TV filmem Explosionalista Vladimír Boudník vyjadřuje Vladislav Merhaut. Zevrubné kritice podrobil Kritickou Přílohu Jiří Homoláč.