vyprodáno

KPRR 9/1997

Bohuslav Blažek se zamýšlí nad výborem z esejů Zdeňka Vašíčka Obrazy (minulosti) a také analyzuje časopis Umělec. Retrospektivy Stanislava Kolíbala a Zbyňka Sekala jsou tématem stati Pavly Pečinkové. Robert Krumphanzl recenzuje knihu Ilony Ferkové Čorde čhave/Ukradené děti, Petr Dudek knihu příběhů severoamerických Indiánů s názvem Trnová dívka: „V přístupu firmy Hynek je mimochodem i cosi bělošsky neuctivého: předpokládá se jaksi samo sebou, že literární dědictví cizích národů je tu od toho, aby se podle naší potřeby a chuti přebíralo a šířilo.“ Zdeněk Hedbávný pojednává o publikaci Jaroslava Vostrého věnované Činohernímu klubu, Ondřej Štindl uvažuje nad filmy bratrů Coenových: „V situaci, kdy se zpravodajská média marně snaží prezentovat realitu jako film, přišli [...] se snímkem Fargo, který jako by ukazoval směrem právě opačným: pryč od kinematografické skutečnosti a jejího estetického kánonu smrti k světu černé kroniky a fušerskému zabíjení se nijak zvlášť 'fotogenických' lidí.“ Petr Rezek píše o Emanuelu Lévinasovi v pojetí Miroslava Petříčka a Zdeňka Pince, Rudolf Vévoda je autorem studie o politické cestě Františka Halase po roce 1945.