Michal CIHLÁŘ

MICHAL CIHLÁŘ (nar. 1960 v Praze) vystudoval Střední odbornou školu výtvarnou v Praze, následující rok byl zaměstnán jako fázař ve Studiu kresleného filmu Bratři v triku na Barrandově. V letech 1981–1987 studoval na VŠUP v ateliéru knižní grafiky a písma. Od té doby ve svobodném povolání. Věnuje se paralelně volné a užité grafice, technikou barevného linorytu se systematicky zabývá již od roku 1981. Účastnil se více než devadesáti výstav doma i v zahraničí, v roce 1985 získal Cenu Arna Sáňky v soutěži o nejkrásnější knihu, o čtyři roky později mu byla udělena výroční cena Pantonu za rok 1989. Společně s Rudo Prekopem je autorem výtvarného řešení Múzea moderného umenia rodiny Warholovcov v Medzilaborciach. V letech 1997–2006 výrazně spojil svoji práci s pražskou ZOO. Uspořádal 40 samostatných výstav a za svůj přínost české grafice obdržel Cenu Vladimíra Boudníka za rok 2002. V posledním desetiletí společně se ženou, Veronikou Richterovou, dokumentárně fotografují a ze svých cest sestavují autorské publikace, např. Cuba v detailech (Gallery 2005) a Kambodža v detailech (Gallery 2006). Kromě těchto publikací jsou i autory monografie Zvěrstvo (Gallery 2007), která vyšla u příležitosti společné stejnojmenné výstavy v Uměleckoprůmyslovém museu v Praze. V roce 2016 vydalo nakladatelství ARCHA Zlín Cihlářovu autorskou publikaci Ostrov – dva kubánské deníčky, která fotograficky mapuje loňský návrat na Kubu. Kolážovaných cestovních deníčků za dvacet sedm let vytvořil již osmdesát čtyři. Michal Cihlář je autorem jedné z variací na logo Revolver Revue (RR č. 50/2001).

Publikoval v RR č. 20/1992 (fotografie s komentářem + odpověď v anketě Umělec a obživa), 30/1995 (comics s úvodním slovem), 40/1990 (vzpomínka na výstavu Minulost a budoucnost ve Vinohradské tržnici), 84/2011 (v cyklu Ateliéry), 100. čísla (obrazový příspěvek a komentář k třicetiletému výročí RR), 103/2016 (rozhovor s Erikou Bader), v číslech 102/2016103/2016104/2016105/2016 a 106/2017 vycházel seriál fotosběrů z Kuby s názvem KUBYsmus (ve spolupráci s V. Richterovou), 110/2018 (reportáž z oslav japonského svátku Hanami, ve spolupráci s V. Richterovou), 127/2022 (práce Mirko Hanáka). 

 
––––––